Duitsland 22 oktober t/m 27 oktober 2015

22 oktober 2015 - Ellenz-Poltersdorf, Duitsland

do 22-10: Pas om uur of 16.30 vertrokken; eerst thuis gewerkt. Zoals verwacht was het druk op de weg en deden we er lang over om in Neer te komen, onze 1e stop van deze korte vakantie. Regelrecht naar de snackbar gereden en om 20.00 uur zaten we in de camper aan de hamburger met frites.

vr 23-10: Mooi weer en wat is het toch een lekker plekkie in Neer. Pas laat (achteraf te laat) vertrokken. Veel files gehad en daardoor waren alle camperplekken vol en/of niet leuk. De 1e plek die we op het oog hadden was in Ellenz Poltersdorf(CC), was vol en bleek ook niet aan de Moezel. Na wat heen en weer gereden te hebben en langs andere plekken die vol en/of echt niet leuk waren, kwamen we langs camping Happy Holiday in Ellenz-Poltersdorf. Bij de eerstvolgende rotonde zijn we omgekeerd en hebben op de camping de handrem aangetrokken. Pal aan de Moezel en alle ruimte. We kregen ook nog 2 bonnen voor een gratis wijntje in het kleine restaurantje, annex snackbar, annex receptie. Uiteindelijk hebben we de soep uitgedraaid, zijn we de wijntjes gaan halen en hebben we meteen een schnitzel genomen. We zijn in Duitsland per slot van rekening.

za 24-10: Pas om 9.30 uur wakker geworden! Na het ontbijt de fiets gepakt en met het pontje de Moezel overgestoken naar Beilstein. Daar eerst maar een heerlijke cappu gedronken op een terrasje en daarna langs de Moezel naar Cochem gefietst. Gezellig door het stadje geslenterd en ook weer buiten kunnen lunchen waar we tegelijk getuige waren van een aubade aan een kersvers bruidspaar. Nog een mooie trui voor Jan gekocht en toen langs de andere kant van de Moezel terug naar de camping. Daar stond de camper inmiddels in het zonnetje, dus konden we weer lekker buiten zitten. Jan wilde daarna weer gaan fietsen, maar mijn knie zei nee en dus is hij alleen gegaan. Toen hij na 1,5 uur terug kwam, was hij er van overtuigd dat we echt het mooiste plekje langs de Moezel hadden.

zo 25-10: Vannacht is de tijd omgegaan, dus het bleef vroeg. Prachtig weer, dus na het ontbijt gingen de stoeltjes naar buiten en besloten we heel rustig aan te doen. De camping bleek deze dag dicht te gaan, dus wat er nog stond aan caravans vertrok ook. Op 1 uur rijden naar het noorden hadden jachthaven Neuwied(CC) uitgezocht aan de Rijn. Ook leuk dachten we, maar wat een afknapper. Het was een gebied met alleen maar industrie en we hadden zicht op de kerncentrale. Na wat wikken en wegen zijn we weer teruggegaan naar de prachtige herfstkleuren van het Moezelgebied. Op ongeveer 40 km zuidelijk:) van Cochem vonden we een plek in Zell, Wohnmobilstellplatz Zell a.d. Mosel. Niet zo mooi als Happy Holiday, maar vele keren mooier dan Neuwied. De fietsen van de camper gehaald en Zell in gefietst. Nog een wijntje onderweg en daarna weer lekker naar de camper.

ma 26-10: Het was wat mistig toen we opstonden, dus hebben we niet meer gefietst in de omgeving van Zell, maar zijn we vertrokken naar onze volgende stek. Eerst boven op de berg nog boodschappen gedaan bij een Lidl en toen we weer buiten kwamen, was de zon doorgebroken en dat voelde je meteen. We hadden Tom opgedragen de snelwegen te mijden en zo reden we langs vele haarspeldbochten verder naar het zuiden. Onderweg kwamen we langs een prachtige camperplek Moselvorgelände in Enkirch. Toen we het terrein weer afreden, bleek het een plek voor 200 campers te zijn. Nu er een stuk of 20 stonden, zag het er prima uit. We hadden een plek in Trittenheim op het oog, maar zagen op een gegeven moment aan de overkant van de Moezel een prachtige plek. Dus hebben we verderop de brug genomen en belandden we op Reisemobilpark Sonneninsel in Minheim. Ook een groot terrein voor 90 campers, maar grote plekken en we staan 1e rang, direct aan de Moezel. Het was inmiddels prachtig weer, dus stoeltjes weer naar buiten en lekker achterover en dat op 26-10! Pas tegen 16.00 de fiets gepakt en nog lekker in de omgeving gefietst. Je kunt goed merken dat het wintertijd is, want het koelt snel af en wordt vroeg donker.

di 27-10: Eerst nog gefietst en daarna rustig aan naar huis. Wat een heerlijke afsluiting van het camperseizoen en wat is het Moezelgebied mooi, zeker nu in de herfst. We hebben nog nooit eerder zo genoten van alle herfstkleuren in de natuur als hier!